contact-en-faq

Coronavirus en wat het betekent voor onze concerten

• UPDATE 27 MAART 2020 •

Door de verlenging en verscherpte maatregelen rondom COVID-19 hebben we enkele ligconcerten® moeten verplaatsen. Hieronder de meest actuele wijzigingen: 

• De ligconcerten® in Radio Kootwijk van donderdag 21 mei 2020 zijn verplaatst naar zaterdag 17 oktober 2020. Klik hier voor het verstuurde bericht hierover.

• De ligconcerten® in de Koepelgevangenis Arnhem van vrijdag 10 april zijn verplaatst naar zaterdag 29 augustus 2020. Klik hier voor het verstuurde bericht hierover.

• De ligconcerten® in Het Scheepvaartmuseum op zaterdag 9 mei zijn verplaatst naar zaterdag 12 september 2020. Klik hier voor het verstuurde bericht hierover.

• De XS Ligconcerten® in Wassenaar van 18 april en 8 mei zijn verplaatst naar 12 juni.

Alle tickethouders hebben hierover inmiddels persoonlijk per e-mail bericht gehad. (check misschien ook even je spam)



Theaterkantoor.nl vindt jouw gezondheid en die van onze medewerkers heel belangrijk. Uiteraard volgen we de adviezen of verplichtingen inzake het Coronavirus op de voet en ondernemen we actie van zodra de situatie verandert. Zodra er concerten in gevaar komen, zullen wij iedereen tijdig per e-mail informeren. Uitgangspunt daarbij is dat we concerten niet annuleren, maar zoveel mogelijk zullen verplaatsen naar een nieuwe datum.

We laten je dus dan ook niet zitten, maar je reservering blijft echter wel even liggen tot nader order.

De huidige maatregelen raken de evenementenbranche waar wij in zitten enorm hard. Wij begrijpen ieders zorgen maar beschikken niet over de capaciteit om iedereen met vragen hierover persoonlijk te woord te staan. Hiervoor vragen we je begrip en verzoeken we je hieromtrent niet telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen. Actuele informatie vind je op onze homepage.

Zorg goed voor jezelf en de mensen in je omgeving, en we hopen je na deze crisis snel weer te kunnen ontvangen op één van onze ligconcerten®.

Theaterkantoor.nl
Biltseweg 29
3763 LC Soest

E: algemeen@theaterkantoor.nl
T: +31 (0)30 260 00 55
(ma t/m vr 09:00-18:00, uitgezonderd feestdagen)

KVK 549 30 405

Socials

Onze FAQ

Hoe gaan jullie om met het corona-virus?

Wij volgen de berichtgeving van de overheid en het RIVM hierover.

Mochten de maatregelen aanhouden tot na 1 april en kunnen concerten daardoor niet plaatsvinden, dan zullen wij in overleg met de musici en locatie(s) naar een andere datum zoeken om de concerten te verplaatsen. Je gereserveerde kaarten blijven uiteraard gewoon geldig en worden dan door ons omgeboekt. Mocht je op de eventuele nieuwe datum niet kunnen, zullen we in overleg met elkaar naar alternatieven zoeken. We laten je dus ook dan niet zitten maar je reservering blijft dan wel even liggen.

Wij hebben simpelweg niet de capaciteit om iedereen persoonlijk te woord te staan met vragen hierover. We willen je dus ook vragen ons niet massaal te gaan bellen of e-mailen als de situatie rondom het corona-virus verandert. Via onze website, social media en e-mail vanuit onze kant zullen we iedereen informeren waar nodig.

Het concert waar ik heen wil is uitverkocht, hebben jullie een wachtlijst?

Jazeker, als een concert uitverkocht is, kun je je inschrijven op onze wachtlijst zodat we je kunnen informeren als er weer plaatsen vrij komen.
Je vindt de wachtlijst via het menu of deze link: Wachtlijst

Verder verwijzen we je graag door naar onze partner TicketSwap voor het veilig en vertrouwd kopen of verkopen van kaartjes.

Ik ga naar een concert, sturen jullie nog extra informatie?

Jazeker, we sturen ongeveer een week voor het concert altijd nog een e-mail met de laatste informatie, de tijden van ontvangst en concert, waar je aan kunt denken, etc. etc.
Tip: zet ons e-mailadres algemeen@theaterkantoor.nl en reserveren@theaterkantoor.nl in je contacten, dan verdwijnen we ook niet in je spambox.

Ik heb ook voor een arrangement gereserveerd maar dat staat niet op de e-tickets?

Klopt, als je voor een diner en/of arrangement hebt gereserveerd voorafgaand aan een concert, dan staat dat wel op je bevestiging van reservering, maar niet op je e-tickets.
Wij hebben een aparte gastenlijst voor de arrangementen en/of diners, dus daar sta je dan op genoteerd.
We sturen kort voor de concerten altijd nog een laatste update met de juiste tijden van ontvangst, etc. Houd daarom ook altijd je spambox in de gaten of zet ons e-mailadres in je contacten.

Ik kan mijn kaartjes niet meer vinden, heb ik ze wel ontvangen?

Je ontvangt direct na je reservering een e-mail als bevestiging, al dan niet met extra e-tickets in een aparte e-mail. Zowel de bevestiging als de e-tickets zijn voldoende voor de toegang tot de concerten.

Soms verdwijnen de e-mails in de spambox / reclamefolder. Die wordt van tijd tot tijd opgeschoond zodat de e-mails niet meer terug te vinden zijn. Wij kunnen de e-tickets opnieuw versturen, maar we kunnen de reservering ook altijd ter plaatse terugvinden. Maak je dus geen zorgen als je de e-tickets of het toegangsbewijs niet meer kunt vinden kort voor het concert.

Waarom betaal ik boekingskosten?

Per reservering / boeking betaal je eenmalig € 3,= boekingskosten. Ongeacht het aantal (verschillende) kaarten dat je reserveert.
De boekingskosten bestaan uit transactiekosten voor iDEAL en/of PayPal, verwerkingskosten van de banken en de administratieve afhandeling van de reservering.

Wij houden ons daarbij aan wat ACM voorschrijft en kiezen ervoor om de kosten eerlijk te vermelden, en dit dus niet te omzeilen door de kaartprijs te verhogen.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) draagt online aanbieders van concert-, theater- en festivaltickets op zich aan de regels te houden voor het duidelijk vermelden van prijzen. Nu is het vaak zo dat er tijdens het boekingsproces nog allerlei verplichte kosten bijkomen voor de consument. Dit mag niet. De wet schrijft voor dat de aanbieder kosten die onvermijdbaar zijn in de basisprijs moet opnemen. Verplichte kosten die gelden per boeking (dus niet per kaartje) moet de aanbieder bij de start van de boeking duidelijk vermelden. Kosten voor extra keuzemogelijkheden die niet verplicht zijn, mag de aanbieder later in het boekingsproces vermelden.

Kan ik ook kaartjes aan de zaal kopen?

Dit is ook zeker mogelijk, maar alleen zolang de voorraad strekt en er dus nog plaatsen beschikbaar zijn. Vooraf reserveren geeft je de zekerheid dat er plaats is.

Wij versturen de toegangsbewijzen altijd per e-mail, dus je kunt tot kort voor het concert nog reserveren.
Mocht je toch aan de zaal kaartjes willen kopen, dan willen wij je vragen zoveel mogelijk met je bankpas of creditcard te betalen.

Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?

Wij zijn niet van de “kleine lettertjes” en geloven veel meer in de stelregel dat in goed overleg er van alles mogelijk is.
Maar omdat het nou eenmaal “moet”, hebben we ze wel. Via deze link kun je ze vinden.

Als je vragen of opmerkingen hebt, stuur ons een berichtje en we reageren altijd.

Ik moet mijn bestelling nog betalen, hoe doe ik dat?

Als je bij het reserveren hebt gekozen om te betalen via een bankoverschrijving, ontvang je een e-mail met de gegevens van de reservering en daarbij onze bankgegevens. In deze bevestiging staat ook een “betaal-link”, waarmee je weer rechtstreeks in de reservering komt om deze alsnog te betalen.

We kunnen ook een betaalverzoek sturen naar je mobiele nummer, stuur ons hiervoor dan even een bericht en je 06-nummer.

Je kunt je betaling ook handmatig overmaken op ons rekeningnummer NL67 INGB 0683 3306 40 t.n.v. Theaterkantoor.nl onder vermelding van het nummer van de bestelling.
Na ontvangst van de betaling ontvang je van ons per e-mail de definitieve bevestiging van je reservering, wat ook direct het toegangsbewijs is.

Wij verzoeken je je reservering alsnog binnen zeven werkdagen te betalen, zodat wij de bestelde kaarten kunnen garanderen.

Er staat geen barcode op mijn reserverings-bevestiging?

Als de barcode niet direct zichtbaar is, dan komt dit meestal omdat je het e-mailprogramma toestemming moet geven afbeeldingen direct weer te geven / te downloaden. Dit heeft te maken met de instellingen van het programma wat je gebruikt.

De barcode is niet strikt noodzakelijk. We kunnen de gegevens van de reservering altijd terugvinden aan de hand van het bestelnummer.

Vanaf april 2018 staat er geen barcode meer op de bevestiging, alleen nog op de e-tickets die we versturen. Bij sommige concerten is de bevestiging voldoende en worden er dus geen e-tickets verstuurd. Dat is dan omdat we de toegang juist zo laagdrempelig en informeel mogelijk willen houden. Maak je geen zorgen, we laten je nooit zomaar in de kou staan.

Ik ga naar een ligconcert, waar moet ik rekening mee houden?
Tijdens één van de ligconcerten

Tijdens één van de ligconcerten

  • Tenzij anders vermeld neem je zelf een matje of matrasje mee naar het concert. Plus -afhankelijk van het seizoen- een (extra) dekentje en eventueel een kussentje.
  • Houd een beetje rekening met het formaat van je matje, wij rekenen meestal met 60cm bij 180cm gemiddeld per persoon
  • Een luchtbed wat je zelf op kunt pompen kan heel goed, maar er is meestal ook elektra voorhanden voor elektrische pompen etc.
  • Trek comfortabele kleding aan waar je gemakkelijk en relaxed in kunt liggen. Smoking of cocktailjurk mag wel, maar is niet aan te bevelen 😉
  • Meestal kun je zelf je plek uitzoeken, maar er zijn altijd medewerkers aanwezig om je te begeleiden en/of een plaats toe te wijzen
  • Wees op tijd, als het concert eenmaal begonnen is, is het niet meer mogelijk alsnog een ligplaats te zoeken
  • Een ligconcert® moet in alle rust plaats kunnen vinden en kent meestal geen pauze. Noodzakelijk toiletbezoek is uiteraard altijd mogelijk,
    maar probeer de rust zoveel mogelijk in stand te houden
  • Foto’s en filmpjes maken mag, maar zorg ervoor dat uw camera en/of telefoon op “stil” staat en leid het overige publiek niet teveel af
  • Als je in slaap valt vinden wij dat niet erg, maar als je tijdens je slaap teveel geluid maakt, zullen wij, of de mensen die om je heen liggen,
    je voorzichtig wakker maken of aanstoten 😉
  • Na afloop van het concert is er altijd nog de mogelijkheid na te praten met de musici, iets te drinken en na te praten
  • Nog andere vragen? Je kunt ze altijd stellen via algemeen@theaterkantoor.nl of via de chat-functie op onze website

 

Ik heb een reservering gedaan, hoe gaat het nu verder?

Als je bij ons kaarten gereserveerd hebt voor één of meerdere concerten, dan ontvang je per e-mail een bevestiging van de reservering.
Daarnaast ontvang je een e-mail met daarin de e-ticket(s) in pdf. Deze e-tickets zijn voorzien van een barcode die we scannen bij te toegang.
Je kunt de e-tickets afdrukken of bewaren op je mobiele telefoon. In sommige gevallen volstaat alleen de bevestiging als het om kleinere concerten gaat.

Als het niet lukt om de bevestiging af te drukken dan kunnen wij je gegevens ook altijd terugvinden aan de hand van het nummer van de bestelling.

Je ontvangt van ons dus geen kaartjes per post, de bevestiging per e-mail en/of de e-tickets is voldoende.
Kijk ook even in je “ongewenste e-mail / spam of reclamebox” als je de e-mail niet direct ontvangt. Vaak komen onze berichten de eerste keer daarin terecht.

(Indien je de barcode niet direct in beeld krijgt in het e-mailbericht, dan komt dit vaak omdat je toestemming moet geven de afbeeldingen bij de e-mail te laden.)

Kan ik bij jullie cadeaubonnen zoals de Podium Cadeaukaart etc. inwisselen?

Nee, dat kan helaas (nog) niet. Wij zijn een zelfstandig organisator van diverse muziek- en theatervoorstellingen, maar geen theater en/of concertzaal. Bovendien vinden onze voorstellingen veelal juist plaats op andere, bijzondere, locaties. Voor de voorstellingen en/of concerten die wél in het theater plaatsvinden kun je veelal wel bij het theater zelf terecht met bijvoorbeeld een Podium Cadeaukaart.

Wel zijn wij aangesloten bij het CJP en de BankGiro Loterij VIP-KAART waarmee je op de meeste van onze producties wel een korting ontvangt. Kijk hiervoor op de websites van deze organisaties.

CJP, platform voor cultuurliefhebbers

CJP, platform voor cultuurliefhebbers

BankGiro Loterij VIP-KAART

BankGiro Loterij VIP-KAART

 

 

 

 

 

 

Ontvang ik nog gereserveerde kaarten per post?

Nee, zodra je een reservering hebt gedaan voor een concert of evenement wat door ons georganiseerd en verkocht wordt, ontvang je per e-mail een bevestiging en/of de e-tickets.
Deze kun je afdrukken en meenemen naar het evenement of bijvoorbeeld tonen op je smartphone. Iedere e-ticket is voorzien van een unieke barcode waaraan wij de gegevens kunnen herkennen.

Wij verwelkomen je altijd persoonlijk, dus mocht je de bevestiging/e-tickets niet meer kunnen vinden of het lukt niet om deze af te drukken, kunnen wij ter plaatse altijd je reservering terugvinden.

Kijk ook even in je “ongewenste e-mail / spam of reclamebox” als je de e-mail niet direct ontvangt. Vaak komen onze berichten de eerste keer daarin terecht.

 

logo-bronbestand-2020kopie-e1582057109327
favicon-2019-transparant-klein
© 2020 Theaterkantoor.nl. Alle rechten voorbehouden.
0